|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.
Jeg lurer på hvem det er som blir administratorer og får forskjellige titler og sånn. Er det de som har startet forumet eller noen som har skrevet så mange innlegg at de blir oppgradert eller noe helt annet? Nysgjerring 
Den som startet forumet er jo høvdingen (i dette tilfellet HP), og så velger man brukere som er lojale, aktive og til å stole på som man vil tilby ekstra makt og ansvar. Administrator er øverste ledd, og så kommer moderatorer. Moderatorer har tilgang til å redigere det som blir skrevet på forumet. Hvis det også finnes supermoderator (som det gjør her), så er moderator for ett underforum mens supermoderator er for hele forumet. Administrator har i tillegg tilgang til administrator-kontrollpanelet hvor man kan endre på forumets innstillinger. På ett godt forum-system som vBulletin kan man endre på så godt som alt og man kan ha uendelig med forskjellige brukergrupper. En admin trenger ikke å ha samme rettigheter som en annen admin, og en moderator trenger ikke å ha samme rettigheter som en annen moderator. Jeg har selv vært admin på ett middels forum som hadde ca 2000 innlegg hver dag - og vi brukte vBulletin. For brukerne er det ikke så stor forskjell, men for de som styrer så er det utrolig stor forskjell fra gratisversjoner. vBulletin har også tusenvis av add-ons som man kan installere.
Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.
Og så lurer jeg også på hvordan jeg kan ha 104 poeng av de grønne prikkene når det er seks som har gitt meg sånne? Hvordan fungerer det. Er det på grunn av de jeg har en fantastisk aura rundt meg?
Hvis du går til kontrollpanel og ser på "Latest Reputation Given" så står det hvor mange ryktepoeng en prikk fra deg er verdt. Gir du noen en rød prikk så får de de poengene i minus, og en grønn prikk gir de poengene i pluss. En prikk er ikke nødvendigvis 1 poeng.