Vis enkelt innlegg
Gammel 28-09-10, 23:05   #36
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Synger på siste vers ...

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Ja, etter seks måneder i ketose og en måned på metformin har jeg fortsatt en fastende c-peptidverdi på ca 1000. Skal for morro skyld sjekke blodsukker morgen og kveld, fordi jeg elsker statistikk, og fordi jeg mistenker at kroppen lager glukose fra protein mens jeg sover, og korrigerer blodsukkeret med insulin. (Iom halveringstiden på c-peptid er 19-24 min så er det ikke gamle synder som fører til dette)

Artig =)

Sånn på siden, man kan ha fintfint blodsukker, men fortsatt høye insulinverdier. Det var tilfelle for meg. Blosukkeret lå fastende på pluss minu 5 stort sett, men jeg hadde fortsatt høye insulinverdier (over 900), så jeg måtte også til slutt på metformin. Har ikke sjekket det siden dess, har vært på en dose på 3x500 i trekvart år, men jeg kjenner at kroppen min håndterer karbohydrater bedre, og jeg kan f.eks spise fiberrik og en god del belgefrukt uten å bli dårlig eller samle en masse vann som før.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat