|
Sv: Veietråd for 30+gruppen
Hei
Jeg er ny, forvirret meg inn i en annen tråd men kjenner at det er her jeg må være. Det er helt riktig at vi som skal ned 30+ nok har ekstra god hjelp i å støtte og motivere hverandre - vi vet akkurat hvordan det er å bære på mange ekstra kilo og ikke minst; vi vet hvor hardt det kan være å kvitte seg med dem!
Jeg startet opp 15/9 etter konsultasjon hos Dr.Hexeberg. Skal tilbake på kontroll 25/10 og hadde ikke tenkt å veie meg i mellomtiden. Badevekta hev jeg ut for tre år siden etter to Grete Roede kurs fulgt til punkt og prikke i tillegg til trening 3-5 dager i uka med vekttap på 300 g tilsammen på 5 måneder........! Et sorgens kapittel.
Men jeg har tro på lavt inntak av karbohydrater som behandling for denne skrotten. Jeg har PCOS og lavt stoffskifte i tillegg til å være insulinresistent. Jeg bør under 70 kg en vakker dag, og dit er det 50 kg. Det har jeg tenkt til å klare - og her inne tror jeg at jeg fant akkurat det jeg trenger for å klare det!
Startvekt 15/9: 118,9 kg
Neste veiing 25/10:
Måler livvidde og den har gått inn disse to første ukene. I tillegg kom min første regelmessige menstruasjon etter 1 uke på ketogent kosthold - etter å ha hatt det stort sett kun en gang i året fra jeg var 15.....så HURRA for det i det minste:-D Strever foreløpig ikke med kostholdet men roper høyt om jeg trenger hjelp:-D
Er stum av beundring over hva mange av dere har fått til
|