|
Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...
Vekt vs speilbilde er fascinerende.
I løpet av de siste årene har jeg sett (og merket) at jeg stadig ble større, og visste meget godt at jeg var for stor. Jeg syntes likevel at jeg var flink til å kle meg (kamuflere størrelsen) og at så ok nok ut.
Først da jeg begynte å få en mengde kommentarer i takt med at kiloene raste av, skjønte jeg hvor stor jeg egentlig hadde vært...
Dessuten fikk jeg supersjokk da jeg så meg selv på en film som ble tatt opp for noen år siden forleden. Jeg er smellfeit på den filmen. Og jeg har vært større enn jeg er der. Veldig herlig å vite at "hele bygda" eier den...
Verre er det, i grunnen, at det er først nå jeg ser meg i speilet og synes jeg ser feit ut. Magen, som egentlig er nesten flat, henger fortsatt litt pga løsskinn. Det samme på overarmene. Og selv om jeg har gått ned masse, alle sier at "herlighet så tynn du er blitt, nå må du ikke gå ned mer", så ser jeg meg i speilet og tenker "hjelp, så feit jeg er"...
Jeg har plutselig fått en forståelse for hvorfor/hvordan spiseforstyrrelser oppstår (men jeg er ikke der altså!).

|