Vis enkelt innlegg
Gammel 25-09-10, 12:16   #452
1979
Medlem

1979 sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 46
1979 er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Jeg har lyst til å følge opp Nina75’s spørsmål om hva som er målene våre jeg. Den andre siden av et mål er å gi seg selv små belønninger for godt utført arbeid. Tidligere, når jeg har vært på vanligslankern og forsaket veldig mye godt, bevilget jeg meg selv noe pent hver 2.kg. Det kunne bli langt i mellom hver gang ja…. Det kunne være et skjerf jeg syntes var fint, en god handkrem, en blomsteroppsats, et par øredobber, en duk, et fint lys osv. Ett eller annet som pyntet opp i hverdagen.

Nå spiser jeg jo god mat, og det er jo en belønning i seg selv. Hvis dere har lest det forrige innlegget mitt så ser dere at jeg skal ha fokus på trening og aktivitet framfor vekt og centimeter. Jeg tenker å ha et belønningssystem for dette og jeg. Jeg er veldig flink til å velge TV eller ei god bok framfor aktivitet, så for meg er det å prioritere minst en tur i uka og minst en styrketrening et bra mål. Jeg har fortsatt lyst til å kjøpe noe fint til meg selv, kanskje hver lønningsdag? Det trenger ikke koste så mye, det viktigste er at jeg gjør det og at det er for meg selv. Jeg har såpass oversikt over meg selv og mine gjøren og laden at jeg vet hva jeg har gjort og ikke gjort de siste 4 ukene i forhold til trim. Tror jeg går for det jeg; hver lønningsdag kan jeg investere i de neste 4 ukene med noe til meg selv

Hva tenker dere – eller hva gjør dere for å belønne og skryte av dere selv?

Først vil jeg si at du er utrolig flink til å sette ord på dine tanker, både dette og forrige innlegg.
Du har jo det mest perfekte målet, å gå en fjelltopp er jo en stor bragd.
Jeg og barna skulle gå opp til Vassfjellmasta her en dag (vet ikke om du vet hva det er, men det er iallefall langt og veldig bratt), trodde jeg skulle dø. Så kanskje dette skal bli et av mine mål.

Ellers så har jeg som hovedmål å rett og slett bli komfortabel med min kropp.
Det er jo veldig vanskelig (det vet jo alle som ønsker å ga ned i vekt).
Jeg har slitt med spiseforstyrrelser i 12 år (gått opp og ned 10-20 kg) og endelig føler jeg at maten ikke er en konstant tanke gjennom hele dagen. Skrev ikke det på mitt først innjegg ang. mål, da det egentlig er et ikke tema.
Sykdommer er der, men begynner også å forstå hvor viktig den er for å leve. Så det er mitt mål, skul bare ønske at det er dette som skal til for å bli iallefall litt bedre. Vet at det står i ketolyseboken at kuren ikke annbefales til personer med spiseforstyrrelser, men det er jo individuelt.
Så jeg er ved godt mot.
Åhh, dette ble kanskje litt rotete skrevet, men gud så godt dette var å skrive det ned!!

Men vil si masse lykke til til deg og håper du vil klare målet ditt.