|
Sv: Fatshaming
Selv om jeg er mer eller mindre normalvektig i dag, så synes jeg egentlig klesstørrelser mer enn noe annet er forvirrende. Til og med i samme butikk kan jeg finne en topp som sitter finfint i 38, men på et annet plagg igjen så må jeg opp i 42, kanskje til og med 44.
Det er i utgangspunktet en stor lettelse å kunne handle i de "vanlige" avdelingene, men jeg er fortsatt litt sånn oppgitt over at det ikke er noe ordentlig samsvar når det til og med er samme kjede.
Men, en morsom ting, jeg var innom H&M en tur i dag, og så en leopardmønstra cardigan, jeg har lett etter en lenge i riktig farge og mønstertetthet, og denne så ut til å være perfekt, helt til jeg skjønte at jeg var på BiB-avdelinga, og den minste, XL, svømte jeg i . Synd med tanke på at jeg virkelig ville ha den, men det satte ting litt i perspektiv for meg, det er lett å glemme hva slags jobb man har gjort, og jeg måtte faktisk ta den på meg før jeg skjønte at den var for stor ...
Men jeg kan i alle fall melde om dødsfine leopardcardiganer på BiB, med både fin passform og kvalitet . It's not all bad!

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|