Vis enkelt innlegg
Gammel 21-09-10, 23:24   #3555
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Hehe, jeg tenkte den var litt vel tørr

Men jeg putta den inn igjen

De andre spørsmålene: Flaut, men vet ikke hvem hun er ... Men av Wikipedia så hun ikke spesielt seriøs ut, nei!

Jeg praktiserer vel det som kalles mindfulness/oppmerksomt nærvær en del, men har ikke så mye forhold til akkurat de begrepene. Har lest litt om det da

Lurer du på noe spesielt i fbm det?

Jeg blir bare fryktelig provosert av ho der kjærringa som kalla seg religionsviter. Studerer master i rel.vit hvis noen lurer.
"Dette handler om spiritisme, heksekunst og magi som har til hensikt å kontakte såkalte døde og drive med åndemaning. Det står i en sterk kontrast
til religionene som søker Guds godhet til å få hjelp til å bli bedre mennesker i samfunnet."

Sitat fra dagbladet. Lurer veldig på hvordan noen kan være såkalt død. Det er bare så provoserende at hun får være den som uttaler seg i media om religion. Tror egentlig hun er sprøyte gal! Måtte bare få det ut.

Var på et seminar om mindfulness i dag. Synes det var interessant. Jeg hadde tenkt å være med på et kurs i det da jeg bodde i Tromsø. Gikk på et depresjonsmestringskurs ved studentrådgivninga. De anbefalte å ta det kurset også. Jeg synes det er interessant. Men jeg synes også det ligner veldig på den type meditasjonsøvelser vi gjorde i yogaen i India. Men der var det ikke fokus på å være oppmerksom også i hverdagslige aktiviteter. Jeg kunne tenkt meg å prøve, men er usikker på om det er noe man bare kan gjøre på egen hånd. Har du tatt noe kurs, eller bare lest om det? Hjelper det på din psykiske helse?

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF