Vis enkelt innlegg
Gammel 21-09-10, 22:14   #3546
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Hahaha. Liker at det har blitt en skikkelig språkdiskusjon her. Jeg har et til spørsmål om og/å. Skulle skrive noe om fra engelsk, sånn at jeg er sikker på at jeg har begrepene på plass. Jeg skrev; "Vi trenger konsepter/begreper for å kognitivt kunne organisere verden." Er dette riktig? For å'en er da infinitivsmerke til kunne? Eller burde jeg skrive "Vi trenger konsepter/begreper for å kunne organisere verden kognitivt."?

Jeg tror dessverre det er lov til å skrive det slik du gjør først, men i min ører og øyne høres og ser det aldeles fryktelig ut... På samme måte som man kan skrive "...å ikke spise..." Jeg mener bestemt at man ikke kan "å ikke" noe som helst, men der er ikke språkrådet enige med meg. Ja, jeg har spurt.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)