Vis enkelt innlegg
Gammel 21-09-10, 14:15   #3518
katten
Medlem

katten sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det med at jeg kan strikke ermene lenger skjønner jeg at ikke er noe problem, men det som ER problemet er at ermene som de er nå, og jeg har fulgt mønsteret til punkt og prikke, begynner å bli for store allerede ved albuene. Det er verken raglan eller påsying, men rundbole, uansett hjelper det lite å felle av færre oppover skuldrene når ermene alt er for vide ... . Genseren er allerede litt kroppsnær, og det er sånn jeg vil ha den, blir ganske dumt med genser som sitter etter på kroppen, og henger og slenger på overarmene.

Okay, sorry misforstod deg litt der Er ikkje heilt sikker på kva rundbole er, men er det når du strikker alt sammen, og kunn feller for armene?

Du kan sjølvsagt strikke XS armer, eller slutte å legge ut masker når du syns dei er passe i vidde. Einaste du må passe på er å telle, så mønsteret blir riktig. Det er vel noko slikt som 16 masker i ein rapport, så då må det masketallet du ender opp med være delelig med 16.
Litt kjedelig å måtte rekke oppatt heilt ned til under albuen, men då får du ein genser du blir 100 % fornøgd med istaden for 70%..

Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening