Vis enkelt innlegg
Gammel 21-09-10, 13:18   #3514
katten
Medlem

katten sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nå har jeg vært på Elna og spurt, og det går i utgangspunktet ikke, men mindre jeg gjør ermene så mye smalere at jeg kan strikke mønsteret etter hvordan det er lagt opp i xs. Men hun dama der viste meg også hvor langt opp jeg skulle dra ermet for å se om lengden passet, og jeg hadde tenkt rett. Ermehullsfellingen går jo i armhullet, og det er dit jeg har målt. Og det er jo ganske naturlig at ermene er for korte når genseren strikkes i small, for jeg har laaange armer, og langermede gensere som fint passer i kroppen er stort sett alltid for korte i ermene, jeg har samme problemet med beinlengde, er rett og slett mye bein og armer på meg . I tillegg til at de er veldig tynne i forhold til kroppen ellers, så jeg var redd dette skulle skje, men jeg finner ut av det, sikkert, jeg må vel bare regne og trikse til jeg får en like totalmengde masker som i en av størrelsene.

Har du begynt på mønsteret på erme endå?
Hvis ikkje, så kan du strikke ermene så mykje lenger som du vil ha dei, feks 5 cm lenger før du begynner på mønsteret. Det har ingenting å si for mønsteret, berre du held deg til det maskeantallet du treng når enten mønsteret begynner eller ermen er ferdig. Det du kan gjere er å legge ut maskene i eit seinar tempo videre oppover. Er det med raglandsfelling eller skal du sy i armene etterpå?

Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening