|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.
Hm. Du får tilgi om jeg ikke forstår deg rett, men i utgangspunktet tenker jeg at dette blir riktig. Du strikker jo med samme strikkefasthet hele tiden, og da tror jeg det blir bra om du bare følger mønsteret videre. Husk at armene skal strikkes på bolen, så at de er for korte nå har ikke noe å si. Og armene og bolen går i ett, så det blir jo ikke erme helt opp til armhulen slik det blir med vanlig felling. Dermed blir de vel videre også.
Men hvis de er for vide hele veien fra vrangborden og opp er det jo en annen sak 
Nå har jeg vært på Elna og spurt, og det går i utgangspunktet ikke, men mindre jeg gjør ermene så mye smalere at jeg kan strikke mønsteret etter hvordan det er lagt opp i xs. Men hun dama der viste meg også hvor langt opp jeg skulle dra ermet for å se om lengden passet, og jeg hadde tenkt rett. Ermehullsfellingen går jo i armhullet, og det er dit jeg har målt. Og det er jo ganske naturlig at ermene er for korte når genseren strikkes i small, for jeg har laaange armer, og langermede gensere som fint passer i kroppen er stort sett alltid for korte i ermene, jeg har samme problemet med beinlengde, er rett og slett mye bein og armer på meg . I tillegg til at de er veldig tynne i forhold til kroppen ellers, så jeg var redd dette skulle skje, men jeg finner ut av det, sikkert, jeg må vel bare regne og trikse til jeg får en like totalmengde masker som i en av størrelsene.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|