Vis enkelt innlegg
Gammel 21-09-10, 01:44   #3502
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Også sier de "rundt forbi" der borte. DET gir meg the creeps! Det finnes ikke noe som heter rundt forbi, dessuten er det helt ulogisk!

Det er vel ikke spesielt for denne regionen? Er det ikke vanlig å si det da?

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Hihihi. Men nå har jeg vært flink (håper jeg) og holdt meg til bokmål. Burde det hele tiden. Merker at dialektskriving ødelegger språket mitt. Men det føles mer naturlig. Og så syns jeg det er kos med dialekter. Og du har kul dialekt! Men poenget mitt var; orddeling er faktisk feil uansett om man skriver standarisert eller dialekt. Men det er kanskje ulogisk siden det ikke finnes standar for å skrive dialekt. Men ordene er jo ikke delt på dialekt mer enn i standar språk. Meina du ka æ forstår?

Du har vært flink de siste innleggene, ja. Jeg skjønner det med at folk synes at det er mer naturlig for dem, men jeg sliter til tider veldig med å skjønne hva folk med min dialekt egentlig skriver. Og det er enda verre med andre dialekter. De fleste vennene mine har fått med seg at hvis de vil ha ett skikkelig svar fra meg, så får de skrive bokmål eller nynorsk. Jeg svarer som regel bare tull hvis de skriver på dialekt. Og orddeling blir feil når man skriver på dialekt også.

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

At man bruker den formen betyr jo ikke at man ikke kan det. Men kan man reglene kan man også bryte dem. Jeg vet utmerket godt at man skal si trettito.

Jeg har kommentert det mange ganger til folk og det er veldig sjeldent at folk vet at tierne skal sies først.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC