Vis enkelt innlegg
Gammel 20-09-10, 15:56   #25
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er det rett å kaste ut sigøynere fra landet?

Ok, nå går det litt over alle støvleskaft, og er det noe jeg ikke orker så er det å ta den "oss" og "dem"-diskusjonen.
Det jeg reagerte på var måten du omtalte sigøynere (eller rom) på, les selv:

Sitat:

Synes det er veldig søtt og romantisk med dette bildet av Sigøynere som livsglade, familiekjære, fargerike mennesker som synger, spiller og danser rundt bålet. Selve inkarnasjonen av frihet og ikke-materialisme. Forøvrig veldig likt "Tinkers" aka "The Traveling People" i Wheel of Time bøkene, som passer perfekt med den romantiske Sigøyner-fiksjonen men alikevel har dette dårlige rykte på seg.

Dette er fiksjon. Det finnes kanskje noen ytterst få mennesker som lever på denne måten, men de eneste "Sigøynerene" jeg noengang har sett er disse stakkarslige folkene som sitter gatelangs året rundt med et pappkrus og bildet av den sultne familien og den radmagre hunden de har en kopi av alle mann.

Du maler et utrolig stigmatiserende bilde, som om du skulle sitte på hele sannheten, hvilket du åpenbart ikke gjør. Det er, som jeg ser det, et SVÆRT farlig grep å dra alle over en kam, det er populistisk retorikk og skaper frykt, og er fullstendig unødvendig.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat