|
Sv: Hvor lang tid tar det før man merker forskjell ved kutt av eventuelle partystoppe
Vet dette er en nokså gammel tråd, men klarte ikke å la være å komme med mitt innsyn:
Jeg var på Atkins i seks uker og veide meg hver dag. Jeg fulgte dietten grundig, spiste nøyaktig antall karbohydrater osv, men likevel gikk jeg ikke ned mer enn 0.2-0.4 kg i uka. Det begynte etterhvert å gå meg på nervene, for jeg hadde (har) jo tross alt cirka 10 kilo å ta av.
Så tenkte jeg en søndag at jeg skulle prøve å kutte ut Fun Light, til tross for at jeg i flere uker hadde nektet for at akkurat dét var grunnen til at jeg ikke gikk ned.
Jeg erstattet Fun Light med vann, og drakk cirka 1.5 liter hver dag (jeg fylte en tom brusflaske med vann og på den måten kunne jeg følge med på at jeg fikk i meg minst 1.5 liter). Allerede dagen etter gikk jeg ned 0.3 kilo (eller noe slikt), og sånn fortsatte det i de neste par dagene óg.
Den offisielle veiedagen min er fredag, og den fredagen hadde jeg gått ned 1.4 kilo, og det etter å ha kuttet ut Fun Light i kun 5 dager! Det var det største vekttapet jeg hadde hatt siden den første uken min på lavkarbo!
Jeg sier ikke at alle reagerer slik på Fun Light, eller at alle reagerer på å kutte ut en mulig partystopper så fort (allerede dagen etter, i mitt tilfelle), men det kan virkelig lønne seg å prøve! Og for meg er det mye mer belønnende å se at vekta går nedover, enn å kunne drikke et par glass Fun Light hver dag! 
|