Vis enkelt innlegg
Gammel 19-09-10, 08:51   #23
jvb
Seniormedlem

jvb sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 49
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned mens jeg ammer?

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

http://www.ammehjelpen.no/artikkel/32/Slanking

"Men et inntak på mindre enn 1500 kcal per dag, gir for de aller fleste nedsatt melkeproduksjon. Et såpass lite inntak av kalorier fører også til økt frigjøring av miljøgifter fra fettvevet."

"Noe av fettet som er i morsmelken kommer direkte fra mors fettlager; fra hofte og lår. Noe kommer også fra kosten, så et sunt kosthold med nok fiskeoljer og gode andre oljer anbefales. Det vil si myk vegetabilsk margarin eller olje framfor hard margarin eller smør."

- så her er det bare å plukke de utsagnene som passer best? De har tydeligvis ikke noen anelse om hva som er naturlig mat for mennesker.

"Dere" som poster her inne er veldig påståelige når det gjelder ketose og amming/graviditet, noe som kan virke overveldene. I tillegg til det så er jeg interessert i det kjemiske aspektet, så derfor er det interessant å finne ut av i hvor stor grad dere har faglig dekning for å påstå noe.

Jeg har ikke kilder på å påstå det motsatte, men det er ikke meg som kommer med påstandende i denne tråden. Dog vil jeg nok helle til at de fikk friske barn i steinalderen også, så enn så lenge så tror jeg at sunn fornuft tilsier at ketoner ikke er skadelige for babyen hverken I magen eller PÅ magen selv om det ikke er forsket på

Ammehjelpen hadde ikke noen kilder de heller, får se om de svarer på epost.