|
Sv: ADHD hos voksne
Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.
DA fylte han sikkert kriteriene for å ha den diagnosen, men nå er det ingenting som tyder på at han har det. Han er megaflink, oppvakt og glup på områder som er utenfor normal skikk og bruk. Men er det slik det skal være at man har ADHD så lenge man ikke følger statens veiledninger om hva som er normalen eller ei?
Dette vet du sikkert, men jeg føler for å påpeke at ADHD har ingenting med intelligens å gjøre. Overhodet!
Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.
Har selv jobbet ved ei skole der vi rett og slett jobbet for å skaffe flest mulige diagnoser for å få mest mulig økonomisk tilskudd.
Skaffe diagnoser? Som i å la flest mulig barn med forskjellige diagnoser/syndrom få plass ved skolen? Jeg hadde hatt problemer med å jobbe i et miljø med så dårlig yrkesmoral og etiske holdninger.
Opprinnelig lagt inn av katten, her.
Nå vart eg veldig betenkt her..
Er det det samme i kommunale barnehager?
Eg har ei aktiv og livlig lita jente på 5 år. Og lederen i bhg vil på død og liv ha ein diagnose på ho fordi ho er så aktiv. Ho er ikkje hyperaktiv, berre veldig glad i å klatre, springe, hoppe og danse.
Når me e på besøk hjå familie eller venner med barn på henna alder, ser e at ho har eit likt aktivitetsnivå som guttene i familien.
Kan årsaken være at dei også får støtte for antall barn med diagnose?
Det må også nevnes at bhg sliter med dårlig økonomi, og har måtte kutte i stillingene.
Nå er det strengt tatt barnet ditt som eventuelt skulle vært tiltenkt denne støtten hvis PPT hadde kommet med en sakkyndig utredning rundt dette. Og la barn få ulike hjelpetiltak, men å bruke pengene på barnehagen er faktisk ikke lov!
Opprinnelig lagt inn av katten, her.
Det er vissnok 16 av 30 barn som treng ekstra oppfølging. !!!!!!! 
Det høres helt sinnsykt ut hvis dette ikke er en spesialbarnehage/barnehage med forsterket profil. Jeg hadde som foreldre stilt et stort spørsmålstegn til hvilken tilrettelegging og pedagogisk profil denne barnehagen hadde hatt. Her høres det ut som de har store utfordringer med hvordan de skal tilrettelegge hverdagen til hvert enkelt barn!
|