Vis enkelt innlegg
Gammel 18-09-10, 10:41   #17
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er det rett å kaste ut sigøynere fra landet?

Jeg synes i alle fall det er viktig å skille på ting her. Da jeg vokste opp var det tatere (beklager uttrykket, men det var både det de selv og vi kalte dem) fra Sverige i bygda vår hver sommer, og jeg har bare positive minner fra det, de hadde spennende historier, artige fargerike klær og spilte sånn hjerteskjærende trist musikk som gikk rettt i sjela på en liten kid ... .
Her i Oslo har det de siste fire fem årene vært en storm av tiggere fra Romania, og det virker som om noen tror at alle disse er av romani-folket, og det er blant flere en stigmatisering som ikke ligner noe. Dette er snakk om fattige desperate folk, mange av dem bare fattige rumenere som dra til større byer av diverse grunner (noen er under strengt organiserte nettverk, noen ikke). Og det virker som om veldig mange tror at det er dette som er representativt for romani/rom/tater/sigøynerfolket, og at det er sånn de er. Utrolig trist. Jeg har selv vokst opp i en del av landet hvor det er/har vært mye samer, som tradisjonelt sett også er nomader, har sambeblod i årene selv, og det er ikke så langt man skal gå tilbake før samene også gjennomgikk inhumane overgrep.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat