Vis enkelt innlegg
Gammel 18-09-10, 00:47   #35
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: ADHD hos voksne

Opprinnelig lagt inn av katten, her.

Nå vart eg veldig betenkt her..
Er det det samme i kommunale barnehager?

Eg har ei aktiv og livlig lita jente på 5 år. Og lederen i bhg vil på død og liv ha ein diagnose på ho fordi ho er så aktiv. Ho er ikkje hyperaktiv, berre veldig glad i å klatre, springe, hoppe og danse.
Når me e på besøk hjå familie eller venner med barn på henna alder, ser e at ho har eit likt aktivitetsnivå som guttene i familien.

Kan årsaken være at dei også får støtte for antall barn med diagnose?
Det må også nevnes at bhg sliter med dårlig økonomi, og har måtte kutte i stillingene.

Jeg jobbet i en kommunal barnehage i over ett år, og av de ca 30 barna vi hadde var det bare én som var til utredning. Tror han fikk diagnosen ADHD. Han ville ikke høre etter, ødela gjerne ting når ingen andre så på (heiv f.eks. kaffekopper i gulvet/bakken med vilje). Men én av 30 vil jeg ikke si er så ille. Nå vet jeg ikke hvordan det er i din barnehage, men det hørtes rart ut at hun skulle få en diagnose fordi hun er glad i bevege seg. Vi hadde flere av dem, og de så vi på som sunne.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat