|
Sv: Hvorfor går jeg ikke ned mens jeg ammer?
Spiser ikke du litt lite til å være ammende? Jeg ammer selv, min er snart 5 mnd, men jeg spiser nok mer enn deg. SIkkert dobbelt så mye til frokost, og mer mellommåltider.
Jeg tenker ikke slanking nå mens jeg ammer, men sunt kosthold, og det er helt klart for min del, men også for babyens del selvfølgelig! Det kommer jo han til gode med tanke på at næringen i melken blir langt mer sammensatt når man tenker kosthold enn når man ikke gjør det. Det er mye mer tilfredsstillende for meg å vite, det er ikke så veldig viktig for meg å miste kiloene raskt akkurat nå. Det kan jeg heller ta siden. Fokuserer på kostholdet nå og koser meg med babyen min.
Ellers er det ingen selvfølge å rase ned i vekt selv om man ammer. Jeg vet at det er vanlig, men det er også vanlig å ikke gjøre det. Det er bare det at de som ikke går ned i vekt under amming pleier ikke å utbasunere det...
Tenk heller på å få i deg riktig og nok mat, så kan du heller gå hardere til verks når babyen din er blitt større. Det er i alle fall min plan. 
Anbefaler boken Barn i balanse jeg, den syns jeg er super. Den forklarer også hva som er riktig mat under svangerskap, og amming.
|