Vis enkelt innlegg
Gammel 17-09-10, 09:53   #1
Opheliia
Seniormedlem

Opheliia sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Er det rett å kaste ut sigøynere fra landet?

I Vg sin nettutgave skriver de at politikerene i Norge frykter at mange sigøynere vil komme hit etter at Frankrike har presset dem ut av landet sitt. De har rett og slett ødelagt leirene deres for å få dem bort.

Men hva er det som egentlig er så galt med dem?
Hvorfor får de ikke lov å bo i noen land?

Hvis/når dem kommer hit, skal vi ta dem imot med åpne armer eller behandle dem slik Frankrike har gjort?

EU og FN mener jo at dette er på grensen til rasisme, personlig vil jeg si at det er rasisme, ikke på grensen. Har dem egentlig fortjent å bli behandlet slik?

Vet mange er redd for tyveri og slikt av dette folket, men er det egentlig noe poeng i å tro det om alle? Det er nok en eller annen som stjeler, men det er det jo uansett hvilket folk det er snakk om, også etniske nordmenn stjeler, det betyr jo ikke at alle er likens.

Får rett og slett litt vondt inni meg av dette her. Kan ikke forstå hvorfor dem ikke får lov å bo et sted(eller reise rundt å bo forskjellige steder hvis dem vil) og hvorfor de blir behandlet som de blir.