Vis enkelt innlegg
Gammel 16-09-10, 09:13   #15
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Telle kalorier...

Opprinnelig lagt inn av Cheyla, her.

Tusen takk:-) synes det er så greit å se hva andre gjør siden jeg er litt usikker på hva som egentlig fungerer på meg... Eneste jeg vet er at jeg trives med lavkarbo ihvertfall! Må bare finne en måte å gå ned i vekt på i tillegg... Så skal ta en titt i journalen din, igjen takk for link:-)

Beklager om jeg "kupper" tråden med andre spørsmål her, men var du fornøyd med "spis deg slank" opplegget? Gikk du ned liksom?

går ned litt under en kg i uka med spis-deg-slank kcalorimengde og karbomengde - selv nå når jeg lager maten selv. Dessuten syntes jeg maten smakte godt - litt bedre nå når jeg lager selv - men overraskende godt! En annen fordel var at det var nesten aldri det samme måltidet på to ukers meny(!) slik at jeg fikk en kjempegod oversikt over muligheter når det gjaldt måltid - og jeg bruker i dag måltid jeg ikke ville ha "kommet på" selv. Som feks stekt torsk med bacon og dressing - og kun det. (En av absolutt favorittene i dag!)
Før spis-deg-slank gikk jeg 6 mnd på generell lavkarbo med utelate sukker og stivelseholdige matvarer, og maks 5 gram pr 100g i butikkvarer - uten å gå ned et eneste gram på hele 6 mnd... så for MEG var det å telle kcal løsningen. Jeg spiser nok for mye mat generelt... spiste MASSE disse 6 mnd - merk dog at jeg ikke gikk OPP et gram heller selv om jeg spiste mer enn jeg noengang har gjort... Merk at jeg før har nok spist til tider for LITE mat - og andre ganger alt for MYE mat - så forbrenningen min var nok veldig forvirret... (like eieren av forbrenningen)

En ting til - det hender ofte at man må skifte retning underveis - ikke gi opp hvis en retning ikke gir resultat og man har prøvd alle justeringer! Tenk også at vi er ganske mange her som har brukt veldig lang tid på lavkarbo uten superresultater... Det handler om å ikke bare være ute etter raske løsninger - men innse at kanskje man må endre kosthold for resten av livet - og dermed allerede nå begynne å tenke langsiktig. Det ser jeg at jeg gjorde - hvis ikke ville jeg gitt opp lavkarbo lenge før det var gått 6 mnd

...og med resultatene mine nå - med minus 10 siden april (totalt 7 ukers stillstand pga ferie hvor jeg spiser så mye jeg vil og 4 uker nå sist hvor jeg bare tror kroppen trengte en liten pause) - så blir det BIKINI med STOLTHET (og ikke med DISTANSERING) til neste sommer! Det blir godt til en 40-årig kropp som har vært polstret så altfor lenge...

Hjertesukk - skulle ønske alle unge jenter som sliter med vekt kunne lært seg om lavkarbo og funnet en bedre vei enn pulver, GO1-2-3 (hvor man ikke finner næringsinnholdet før man bestiller ser det ut til..), GR, Libra, og alle andre ekstrem dietter som "ananas-dietten" osv... skulle ønske jeg lærte om lavkarbo for 20 år siden...

(advarsel - jeg er hjemme med influensa og tydeligvis veldig pratesjuk og selskapssjuk så bær over med at jeg "jabber" så mye... please.... )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat