Vis enkelt innlegg
Gammel 15-09-10, 20:12   #46
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Det står om lavkarbo i Dagbladet i dag.

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Aeryth.... jupp. Den andre linken er en desikering av artikkelen jeg linka, og den første siterer den andre linken, så vidt jeg skjønner (er på jobb og burde egentlig ikke bruke tid på dette)

Jeg har bedt en kollega se på metodikken og effekten, men som Denise Minger påpeker, de kan ikke akkurat sies å ha en typisk ketogen diett (60 % karbo og nedover). Som det påpekes av Minger og jbv, så faller dette glatt utafor kategorien lavkarbo generelt.

Sånn går det når man snubler over ting og ikke har tid til å lese alt. Godt det er andre som rakk det da.

Metodikken kan sikkert være bra, men premissene er helt på jordet. Myth (eller i alle fall title) busted!

Vanligvis er Annals of Internal Medicine relativt bra på kvalitetssjekk, men de kan ikke ha sett så nøye på tittelen.

Jeg leste nr en da han la ut den og så at han linket til nr to, men den har jeg ikke fått lest enda. Jeg holder fortsatt på med Denise Mingers knusing av veganerbibelen (The China Study).

Problemet er vel at det ikke er klart definert hva som er lavkarbo. Det er derfor Kostdoktoren og andre prøver å definere LCHF. Siste forslaget jeg så var:

Sitat:

Max ca 10 gram kolhydrater om dagen = strikt LCHF
Max ca 25 gram kolhydrater om dagen (5 E%) = Normal LCHF
Max ca 50 gram kolhydrater om dagen (10 E%) = Övre gräns för LCHF
100 gram kolhydrater om dagen (ca 20 E%) = Kolhydratreducerad kost
30 E% kolhydrater om dagen, och däröver = Kolhydratbaserad kost

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat