Tråd: Pizzamuffins
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-10, 22:21   #1
Lisbeth
Seniormedlem

Lisbeth sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 58
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Pizzamuffins

Oppskrift med bilder her

Disse muffinsene passer både til middag og lunsj. Jeg dobler oppskriften, og fryser de ned to og to. Da er det bare å putte de rett fra fryseren og inn i microen på full effekt i to minutter.

Pizzamuffins - 10 stk

Ingredienser bunn:

40 g Bakemiks
1 ss Fiberhusk
1/2 ts salt
1 dl vann
30 g olje
40 g revet ost

Fremgangsmåte:
Smør formene lett med litt olje. Jeg anbefaler å bruke muffinsformer fra Rimi av merket Euroshopper eller andre store former uten "trekkspill" på sidene.

Bland alle ingrediensene, bortsett fra osten, i en bolle og rør til du får en klumpefri røre. Hvis du prøver en annen melerstatning enn bakemiks kan det hende du må bruke mer eller mindre mengde enn det som står i oppskriften. Røra skal være omtrent som pannekakerøre. Jeg anbefaler deg å prøve med en liten røre først, for å se hvordan det blir. Soyaprotein er prøvd, og det ble ikke bra.

Rør in osten, og fordel røra i 10 store muffinsformer, ca 3/4 ss i hver form. La det hvile i ca 10 min, så fiberhusken får tid til å svelle.

Legg 1-2 ss ønsket fyll i hver muffinsform og strø over ca 10 g ost.

Stek i ca 20 min ved 200 grader (varmluft).

Næringsinnhold pr stk, uten fyll:
Kcal: 57
Protein: 4,3 g - 30%
Karbohydrat: 0,3 g - 2%
Fett: 4,3 g - 68%

Forslag til fyll:

Enkel kjøttsaus (til 20 muffins)

Ingredienser:
400 g kjøttdeig eller karbonadedeig
1/2 løk
2 fedd hvitløk
1-2 ts tomatpurè
1 boks hakkede tomater
1 liten boks sjaminjonger
1 ts salt
1/2 ts pepper
2 ts pizzakrydder

Brun kjøttdeig/karbonadedeig sammen med finhakked løk og hvitløk
Rør inn tomatpurè, tilsett resten av ingrediensene, og la det småputre noen minutter.

Næringsinnhold pr muffins med kjøttsaus og ost:
Kcal: 137
Protein: 10,8 g - 32%
Karbohydrat: 0,9 g - 3%
Fett: 9,8 g - 65%

Sist redigert av Lisbeth : 15-10-10 kl 16:49.
Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat