|
Ketolysefilosofien min ... funker det?
Heiann alle!
Vil først bare gi honør til alle bidragsytere og dem som drifter dette forumet. Har brukt dette til å søke kunnskap siden i sommer og har hadd kjempenytte av det. Først nå tenkte jeg at jeg skulle legge frem en handlingsplan, samt kanskje få svar på noen spørsmål jeg har.
Er en mann på 24 år, som i slutten av sommeren veide ca 93-94kg med en BMI på 27. Er 185 høy og relativ kraftig bygget. Har drevet med idrett så og si hele livet mitt og trent styrke siden jeg var 15 regelmessig. Ønsket mitt nå er å ta av meg omlag 15kg.
Siden august har jeg sakte men sikkert kuttet ut karber med hovedfokus på brødvarer, pasta og ris. Frem til nå har jeg lagt inn et strengere og strengere regime, og føler nå jeg ligger på et nivå som er innenfor ketolysestandard, uten at jeg regner på karber utenom i hodet.
Spiser så og si kun mat med svært lavt karbonivo, eks kylling, egg, svin, ost, skinke, salat etc. I den sammenheng lurer jeg på om det er veldig individuelt hvor mange karber man maks trenger for å holde seg innenfor ketosegrensen? Per dags dato får jeg i meg 15-30g om dagen i snitt. Er dette innenfor?
I tillegg så trener jeg 45min kardio + 45 min styke vær dag med mindre jeg ikke har tid eller null overskudd. Vil dette hjelpe meg å komme raskere i ketose (tømme glykoselagrene raskere) om jeg skulle ha en liten (stor...) utskeielse? Også vil dette speede opp lipolysen noe i forhold til om jeg ikke utførte denne treningen? Jeg har ikke veid meg siden i august, og akter ikke å gjøre det før i slutten av neste uke, da jeg har fulgt ketolysekuren i ca en uke slavisk. Spent å se om det har skjedd noe..
Ettersom jeg trener ganske hard styrketrening i tillegg forventer jeg ikke det helt ekstreme vekttapet, men har endel bukser som er trange som jeg vil bruke som målestokk på sikt 
Skal gå til innkjøp av stix iløpet av uken, så får vi se om jeg faktisk er i ketose.
Hvor ofte anbefaler dere veiing? en gang i uken?
Tusen takk for feedback! Supert forum.
...og ja, jeg har lest boken 
|