Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-10, 12:04   #25
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: ADHD hos voksne

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Enig, men det er ille når skoler er avhengige av diagnoser for å få økonomisk støtte for å klare et vanlig skoleår. Skolene er dermed MED på å fyre under for at ungene skal få diagnose..

Dette er ikke noe nytt. Da jeg vokste opp var det om å gjort å få flest mulig barn inn under ppt, ettersom det ga skolene uøremerka midler.
Selv var jeg i ppt i SEKS år uten at bup noen gang var med i bildet. Jeg fikk på eget initiativ tilsendt papirene mine fra den tiden for et års tid siden, og har måttet riste oppgitt på hodet over hva slags vurderinger som ble gjort av meg som barn. Tragisk. For min del betød det i stor grad ødelagt skolegang. Jeg er ikke i tvil om at jeg hadde fått en adhd-diagnose hadde dette vært i dag. Store deler av uroen min forsvant forresten da sukker, gluten og melk røyk ut av kostholdet, så kan man jo si så mye man vil om at ikke forskning støtter at f.eks sukker ikke påvirker konsentrasjon og stabilitet i humøret.

Men, ja, nå skled jo tråden ut. Den skal jo handle om adhd hos voksne, så vi kan gjerne komme inn på sporet igjen .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat