Vis enkelt innlegg
Gammel 12-09-10, 20:49   #59
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Spis så mye frukt du vil, frukt er fantastisk!

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78, her.

Det er da fullt mulig å ha god helse selvom man spiser frukt, ja til og med om man spiser karbohydrater. Grunnen til at jeg har veid mer enn jeg egentlig vil er fordi jeg har spist for mye, ikke noe annet. Jeg har forsåvidt forstått at alle overvektige er det fordi de ikke tåler karbohydrater så godt.

Ja jeg er forholdsvis ny her inne, men nå skal det sies at jeg har lest i mange måneder før jeg registrerte meg(det finnes fantastisk mye bra kunnskap her inne og det er mye og lære). Men jeg har også lest såpass at jeg har fått med meg at hovedinnlegger ikke kan spise frukt, men fint kan spise all mulig sukkererstatning som finnes. At man kan gå god for å kutte næringsstoffer som faktisk har mange gode egenskaper men fint kan putte i seg ting som overhodet ikke inneholder noe foruftig, det virker nokså søkt helt uavhengig om man mener man trenger karbohydrater eller ei.

Ja, det finnes også de som nærmest lever på pommes frites, pizza og brus uten at helsa blir nevneverdig påvirket av det. Det betyr ikke at alle kan gjøre slik ei heller at det er sunt. Jeg sier ikke at det er usunt å få i seg vitaminer og mineraler, men det er for mye sukker i forhold til vitaminene og mineralene. Og sukkererstatninger er ment som kos en gang i blant, ikke som mellommåltid slik som frukt som regel brukes som.

I mine øyne er det mer søkt å kutte ut snop som man spiste én gang i uka med masse frukt gjennom hele uka og tro at man er sunn. De erstatter ofte sukker med mer sukker. Folk skal få lov til å gjøre som de vil, men det er troen på at det er sunt å fråtse i frukt som jeg vil avlive.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat