Vis enkelt innlegg
Gammel 12-09-10, 18:33   #36
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Spis så mye frukt du vil, frukt er fantastisk!

Opprinnelig lagt inn av Queen of Wands, her.

Tviler på at det er lett å gjøre noe med dette når man ikke har noen utdannelse innen ernæring. Hvis dere husker noen år tilbake hvor mye pes Fedon fikk, så tror jeg ikke egen erfaring med lavkarbo teller noe særlig. Det eneste er vel hvis man er villig til å bli portrettert av et ukeblad, men den sitter nok langt inne for mange.

Er enig med deg at det er bedre å gjøre noe enn å snakke om det, men i dette tilfellet tror jeg det skal MYE til for å oppnå noe som lekmann/kvinne.

Synes det er fabelaktig at Fedon har medgang etter all motbøren han fikk noen år tilbake!

Og som nevnt tidligere, det ER mange veier til ROM!!

Det er bare jeg som spiser lavkarbo i heimen; sambo og alle unga spiser stort sett det de vil, men jeg prøver styre dem så godt jeg kan..

Dvs at jeg kjøper fullkornpasta og naturris. Grovt brød baker jeg selv og vet dermed hva de får i seg på den fronten. OG de får frukt! Jeg skjærer opp frukt i båter og bærer ut på rommene til unga. Jeg VET nemlig at hvis jeg ikke gjør det er det alltids en eller annen som har penger som fyker fort til butikken og kjøper sjokkis og annet supersøtt snål. Jeg kutter også opp grønnsaker og lager dip som de får, det går ikke BARE i frukt.

Jeg kjøper også frokostblandinger, men er bevisst på at det IKKE er disse med massevis av karber og lite fiber. Kjøper alltid dem med mest fiber og unga liker det....hvis det er en oppkutta banan oppi sammen med naturell yoghurt .

Jeg er IKKE nazi når det gjelder karber, verken i frukt eller i maten ellers, men vi spiser det jeg mener der det sunneste altnernativet av det som finnes i matveien og JEG holder meg til lavkarbo (uten frukt da jeg i utgangspunktet ikke er glad i frukt) og jeg tror ikke de andre er så langt etter.. lavkarbo ala Fedon vil jeg tro..

Når det gjelder verdien av frukt så vil jeg prise bananen.. Det HAR hendt at jeg har fått disse skjelvingene i kroppen grunnet lite kalium og da er faktisk en banan eller to nok til å få bukt med det.