Vis enkelt innlegg
Gammel 10-09-10, 18:57   #3331
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Jeg har et par sorte t-skjorter som har fått noe blekemiddel på seg, slik at de er blitt rødbrunoransje på noen plasser. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe tekstilfarge og farge de sorte igjen. Problemet er at de har hvit trykk, vil trykken også bli farget? Eller er den fiksert og reservert?

Der har jeg blandede erfaringer, det spørs faktisk på trykket. Er det tekstilfargetrykk, så er det en fare for at det blir mørkere, er det silketrykk så holder det seg (silketrykk er det vanligste, og har en litt glattere overlate). Jeg tror det beste du kan gjøre, er å kjøpe en tekstiltusj, og tusje på flekkene. Jeg har hatt samme problemet ettersom jeg stort sett bare går i svart, og har holdt på en del med mørkeromsarbeid, og har sølt emulsjon på meg, så lenge det ikke er snakk om et utvaska plagg, så er det ikke verre enn å tusje over. Men, med det sagt, så er jeg ikke den som er mest nøye på det!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥