|
Sv: Karbo-block?
Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.
Herregud Marius, legg inn årene og les hva folk skriver mann! Virker som om du bevisst er ute etter noe å missforstå og kverulere på..
Ingen sier at brukere av karbo-blokkere er sosiopater, manisk depressive, scuicidale eller schizophrene. Poenget er (i allefall for meg) at man ikke vil ha noen helsemessig fordel dersom man spiser usunn mat kombinert med piller som gjør at noe av det usunne kommer ut igjen bakveien.
Du kan ikke påstå at bulimi ikke er en effektiv måte å gå ned i vekt dersom vektnedgang er ditt eneste mål og hensyn, men her på lavkarbo-forumet er de fleste av oss ute etter god helse som følge av en sunn, fornuftig livsstil. Nå er nok bulimi en noget ekstrem ting å sammenligne med, men poenget blir det samme.
Om man bare ønsker å gå ned i vekt uten tanke eller hensyn for helse eller fornuft, så har man et problem, og det problemet sitter hverken i tåa, albuen eller nesa. Det sitter mellom øra. (Nei, snakker ikke om psykisk sykdom, det er et spørsmål om motivasjon og innstilling til egen kropp og helse).
Når det er sagt.. Funker faktisk Phase2 til blokking av stivelse? For jeg kunne godt tenkt meg ei bakt potet en skjelden gang i blandt, og ovnsbakte potetbåter med skinn krydret med timian og maldonsalt er djevelsk godt. :P
I utgangspunktet er det da ikke usunt å spise karbohydrater, men man går ikke ned i vekt om man har et stabilt kosthold(det gjelder de aller fleste av oss i normalsituasjoner), man går forøvrig heller ikke opp. Men vil man gå ned noen kilo må man gjøre noe aktivt. Jeg har valgt lavkarbo av den enkle grunn at sult er den verste følelsen jeg kan tenke meg. Ikke fordi jeg tror at det er noe lurer/smartere/sunnere eller what ever enn f.eks Grethe Roede-kost. Å sammenlikne bruk av karbo-blokkere for vektnedgang med oppkast, det er mildt sagt horribelt.
Jeg blir matt over at det snakkes om karbohydrater som djevelen selv. Jeg gjentar forøvrig at for meg fungerer karbo-blokkerne de gangene jeg har spist litt for mange karber, men jeg har aldri testet det ut over en lengre periode.(dvs mer enn et sporadisk tilfelle i ny og ne).