Tråd: Karbo-block?
Vis enkelt innlegg
Gammel 10-09-10, 12:49   #37
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 40
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Karbo-block?

Herregud så oppgitt jeg ble av å lese dette.. Jeg tror ikke jvb mente at trådstarter har psykiske problemer i den grad dere andre tydeligvis er fastlåst i å tro at han mente. Jeg forsto posten hans som en kommentar på motivasjonen, som i aller høyeste grad er psykisk, bak trådstarters ønske om å gjøre noe med kropp og helse.

Om karboblokkere finnes og er effektive er én ting, men jeg holder med jvb i at trådstarter nok bør finne ut hvorfor han/hun vil kutte ut karbohydrater. Hele poenget med lavkarbo er jo nettopp å legge om livsstilen permanent og tilegne seg nye spisevaner som gir bedre helse både på kort og lang sikt.

En pille, enten den virker eller ikke, kan ikke gjøre det for deg. Man må være motivert til å ta tak og gjøre jobben selv. Er man interessert i en høyst tvilsom mirakelpille av den grunn at man ikke gidder å gjøre en innsats.. vel, da er kjernen i problemet motivasjon og giddalaushet som clear as day er psykiske ting, ikke fysiske.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose