|
Sv: Hei, jeg er ny
Bare litt info - drikker du rødvin - begynner kroppen å forbrenne alkoholen. Da må fettforbrenningen vente til alkoholen er forbrent før den kan gå tilbake å forbrenne fett... Så drikker du da litt rødvin hver dag/annenhver dag hindrer du kroppen i å forbrenne fettet.
I starten på et nytt kosthold ville jeg (og jeg gjorde også) holdt meg strengt til retningslinjene for dietten jeg har valgt - dette fordi en slik omlegging av kosthold som lavkarbo er - er tøft for kroppen - og flere trenger mer enn to uker før vi har fettforbrenningen i orden. VOF (det nye magasinet til Jan Viljen... ) sier 2-8 uker før fettforbrenningen er ordentlig i gang. Da kan det være greit å hjelpe kroppen med dette ved å være litt streng med seg selv - så kan du heller drikke rødvin av og til når du har kommet noe ned i vekt 
Jeg hadde også lavt stoffskifte da jeg startet men det har forbedret seg kraftig. Dette sikkert siden jeg i 6 mnd spiste generell lavkarbo hvor jeg pøste på med fett... gikk ikke ned men gikk ikke opp heller. I dag spiser jeg med begrenset kcal-inntak i tillegg til rundt 20 g karbo pr dag 
|