Vis enkelt innlegg
Gammel 10-09-10, 09:33   #8
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hei, jeg er ny

Bare litt info - drikker du rødvin - begynner kroppen å forbrenne alkoholen. Da må fettforbrenningen vente til alkoholen er forbrent før den kan gå tilbake å forbrenne fett... Så drikker du da litt rødvin hver dag/annenhver dag hindrer du kroppen i å forbrenne fettet.

I starten på et nytt kosthold ville jeg (og jeg gjorde også) holdt meg strengt til retningslinjene for dietten jeg har valgt - dette fordi en slik omlegging av kosthold som lavkarbo er - er tøft for kroppen - og flere trenger mer enn to uker før vi har fettforbrenningen i orden. VOF (det nye magasinet til Jan Viljen... ) sier 2-8 uker før fettforbrenningen er ordentlig i gang. Da kan det være greit å hjelpe kroppen med dette ved å være litt streng med seg selv - så kan du heller drikke rødvin av og til når du har kommet noe ned i vekt

Jeg hadde også lavt stoffskifte da jeg startet men det har forbedret seg kraftig. Dette sikkert siden jeg i 6 mnd spiste generell lavkarbo hvor jeg pøste på med fett... gikk ikke ned men gikk ikke opp heller. I dag spiser jeg med begrenset kcal-inntak i tillegg til rundt 20 g karbo pr dag

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat