Vis enkelt innlegg
Gammel 09-09-10, 23:14   #5
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 42
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Hei, jeg er ny

Opprinnelig lagt inn av Randi70, her.

Boka har jeg :-)

Det med å veie mat, er noe jeg vet jeg ikke klarer å følge opp i hverdagen. Men til nå har jeg nesten bare spist grønnsaker, rent kjøtt og lavkarboknekkebrød. Brødoppskriften fikk jeg i forrige uke og jeg er så glad for å kunne spise brød igjen. Egg blir jeg veldig fort lei og kvalm av, men av og til spiser jeg det.
Tror kanskje jeg får i meg for lite fett. Er det noen som har noe tips om hvordan jeg skal klare det?
Jeg drikker mye rødvin, i snitt kanskje et glass om dagen. Men på denne kuren skal egentlig ikke det bety så mye, eller hva?

Mange som også opplever brøderstatninger som partystopper også. Altså at vekten stopper opp om det spises mye av dette.

Så du også skrev du tok noen atkins barer, dette burde du også kutte ut.

Det at du skal veie maten gjelder bare to-tre-fire første ukene. Alt ettersom, men jeg mener dette er helt avgjørene for å lykkes. Etterhvert kan det være at du slipper, for da sitter det mer i fingrene. Er det fortsatt ikkeno som skjer på ett par uker etter disse tipsene MÅ du skrive opp alt du putter i deg en uke. Og så se over, og event poste det her.

Husk at alt vi skriver her er kun tips for å hjelpe deg. Det er selvfølgelig opp til deg å følge dem, men erfaringsmessig etter å ha lest utallige innlegg så er det ofte det som jeg beskriver over her som er årsaken til at vekten stopper opp og at du er slapp.

Og som du sier, det er viktig med MYE fett. Helst 70% fett, 25% proteiner og 5% karbohydrater. Slik grovt regna. Karbohydratene skal komme fra grønnsaker, protein fra kjøtt og egg og fettet fra smør, oster osv.

EDIT: Glemte det med vinen ja. Det er veldig forskjellig karb.innhold i rødvin. Der må du sjekke restsukkeret på vinmonopolet.no om det ikke står på flasken. Noen rødviner inneholder noen få KH per glass, mens andre kan være veldig rikelig med KH pr. glass.

Marius

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat