|
Sv: Hvor mange har endret retning underveis?
Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.
Dette høres omtrent ut som idealet mitt for tiden, faktisk. Det blir en del fet ost, smør og avocado for å holde fettprosenten høy nok. Hva spiser du mest av? 
Antar du spør etter hvilken type mat jeg spiser om dagen.
Jeg starter gjerne dagen med 2 kokte egg (altså bittelitt karbo) og 25 gram smør til. Til lunsj spiser jeg skaldemannburger, laks med 50 gr smør eller eggerøre med 50 gram smør og 50 gram røkelaks.
TIl middag spiser jeg ca 125 gr fisk eller kjøtt, med enten 50 gram smør eller hjemmelaget bearnaissaus til.
Dette blir tilsammen tilnærmet 0 karbo, 65 gr protein (siden 65 kg er min ønskevekt) og 150 gr fett.
Litt kjedelig mat i lengden, men så lenge det har satt fart på vektnedgangen er jeg happy. Så nå gleder jeg meg til å komme i mål slik at jeg kan spise all denne gode lavkarbo(ketogene) kosten igjen. Savner mest grønnsaker, rømme og fløte.
Fordelen er at blodsukkeret er dønn stabilt. Trodde det var det med vanlig ketogen mat også, men nå er det virkelig dønn stabilt. Har "skeiet ut" noen få ganger når jeg har vært på besøk hos andre og spist litt grønnsaker og evt lavkarbokake. Fremdeles holdt meg i ketose, men samlet masse vann. Så da har det alltid gått noen dager før vannet har forsvunnet og vektnedgangen har fortsatt. 0 karbo er litt mer upraktisk borte hos andre, spesielt når de endelig har skjønt hva jeg kan spise på ketogent kosthold. Så stresser ikke med det. Synes vektnedgangen har vært over all forventning til tross for disse "utskeielsene". Spesielt etter å ha stått stille vektmessig i et halvt år. Har bestemt meg for at å holde meg i ketose er pri 1, og 0 karbo holder jeg så sant jeg klarer (alltid hjemme).

Blitt ketolikk
|