Vis enkelt innlegg
Gammel 08-09-10, 13:54   #2
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Litt forvirret

Jeg er ikke så flink med det med midt i mellom ketogent og Fedon-aktig.

Men du sier du blir kvalm av alt fettet og klarer alikevel hele 3 skiver med proteinbrød... Har du peiling hva innholdet i det er? Da jeg veide og regnet mine skiver en gang kom jeg frem til rundt 200kcl pr skiv og mesteparten kommer fra fett

Er det kvalmt med eggerøre stekt i 2ss smør? Med litt agurk/aprika/satngselleri og 1-2ss majones? Det er faktisk mye fett når man begynner å regne, og gjerne egentlig ganske normal mat.

Jeg bare lurer på om du er redd for fettet fordi du leser oppskriftene og tror det er mye fett eller om du faktisk har prøvd ketogen kost og synes det er fett.

Man skal ikke være redd fett, men det er ikke noe poeng å spise bacon som svømmer i smeltet smør. Man skal få nok energi, men spiser man for mye, kan man ende med at kroppen ikke gidder å ta av kroppsfettet fordi den finner fett i maten. Men fettet er også viktig fordi når man tar bort mange karber og kalorier fra feks brød og pasta, så må man erstatte det med fett, ellers ender du med ekstrem lavkalori.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat