|
Sv: Hva gjør disse måltidene så magiske?
Med ditt utgangspunkt ville jeg definitivt ha prøvd ketogen diett av skikkelig mat, først... med kalorikontroll om nødvendig for å etterligne eurodiett-modellen, selv om det slett ikke burde være noe tema.
Jeg gikk på Eurodiet selv i 2-3 mnd for et par år siden. Motivasjonen manglet ikke, og jeg likte oppfølgingen jeg fikk ved Lindbergklinikken, og attpåtil er jeg kronisk syk og har vanskelig for å lage skikkelig mat hver dag - så det virket som en perfekt løsning for meg, men dengang ei. Jeg ble så uvel og utilpass av Eurodiet-maten at stakkars kroppen min ikke skjønte noenting, jeg fikk bare i meg 1-2 måltider om dagen, ikke snakk om at jeg klarte å presse i meg mer, selv om det var helt åpenbart at jeg ikke fikk i meg nok energi på noen måte. Resultatene uteble også - på de månedene gikk jeg ikke ned mer enn 3 kilo.
Forteller ikke dette for å spre noen form for frykt eller skepsis rundt Eurodiet, jeg vet at det fungerer supert for mange! Men, altså, om man er både god til å lage mat og følsom for aspartam, da synes jeg det virker som et pussig valg... for Eurodiet-maten er ikke nødvendigvis mer magisk enn mat du lager selv. 
|