|
Sv: Dagbladet sine 10 fakta om fett
Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.
Norsk ernæring handler ikke om helse, det handler om statlig styrt distriktspolitikk. Vi produserer stort sett pottitter og korn her i landet, ergo er det bærekraftig samfunnsøkonomi å få alle til å spise det.
Jeg kjenner på den samme frustrasjonen som deg. Men; jeg tror ikke dette er noen konspirasjon (det gjør sikkert egentlig ikke du heller hehe)
Dette handler om stolthet mer enn om politikk.
Tenk deg at du har brukt hele livet på å forfekte et standpunkt, nesten på grensen til en religion. Du har hørt, lest og sagt det samme tusenvis av ganger, og tjent masse penger på å gjøre det. Så kommer det noen og sier "eyh, stemmer dette?"
Hvis du svarer ja så lyver du. Selvfølgelig er du da ikke interessert i å finne ut om du tar feil eller ikke, så kan du iallefall si at du ikke visste. Hvis du svarer nei så innrømmer du at du har tatt feil i hele din karriere. Hadde jeg vært oppimot pensjonsalder så hadde jeg latt som ingenting til jeg trakk mitt siste åndedrag - så jeg kan vel ikke klandre Drevon og Grete Flode med venner for å gjøre det samme...
Men når disse dinosaurene dør ut så kommer ballen til å rulle. Vi får bare håpe det ikke er lenge til Og enn så lenge så er det jo bare å spre budskapet hvis noen vil vite mer... Vi har da mange bønder som kunne alet opp kjøtt istedet