Vis enkelt innlegg
Gammel 06-09-10, 23:15   #34
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Drevon er på ferde igjen

Mange gode forklaringer og forståelser her i dag!
Noe er nok nærmere sannheten enn annet, og noe vil gjelde for noen, men ikke for andre!

Jeg har hatt dia1 pasienter med restproduksjon av insulin mer enn 30 år etter diagnosen. En mann i midten av 30- årene hadde hatt dia fra han var bitteliten, men innimellom kunne blodsukkeret hans gå fra litt høyt til MEGET lavt på bare noen minutter. Da hadde han plutselig hatt litt egen produskjon som sammen med sprøytene brått ble alt for mye insulin og føling med grusomme kramper var resultatet! Han var innlagt av helt andre årsaker, men vi måtte måle blodsukkeret hans hver eneste time hele døgnet!

Moren til en venninne av meg fikk dia2 som 45- åring. 2 år etter ble hun uføretrygdet med en diabetes som var så vansklig å regulere at det var en heldagsjobb. Brylluper, konfirmasjoner og familiebursdager....alt planlegges ut i fra henne måltidsrutiner etc ellers blir det bare kluss!
Hun kan ikke ha barnebarn på besøk alene før de er så og så gamle, vet aldri når hun kan få føling osv. Og hun har ikke spist raske karbohydrater på i hvert fall 8 år. Er pasient hos Fedon og gikk ned maaange kilo da hun begynte der! Uten at hun var spes stor på forhånd heller!

Det er kun pasienten som er ekspert på sin egen diabetes!

Det lærte jeg på spl.skolen, og det tror jeg på den dag i dag!