Vis enkelt innlegg
Gammel 06-09-10, 22:41   #33
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Drevon er på ferde igjen

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Busted!
Må skaffe meg en pseudonym!

Jeg fikk jo f...meg ikke noe svar, da!!!

Helt genuint; kan man spise seg frisk, eller???

Jeg mener man bare kan spise seg symptomfri!!!
Diabetes er en kronisk diagnose! Til og med likningskontoret vet det. Man sender inn legeattest når man får diagnosen og så er det registrert for livstid!

Dersom en med epilepsi sover, spiser og lever etter boka, vil han ikke få anfall. Har han da ikke epilepsi?
Dersom en med diabetes2 sover, spiser og lever som man bør, slik at blodsukkeret er innenfor normalen, har man da ikke diabetes?

At jeg måtte disse han litt ang lavkarbo og Statens anbefalinger, det var bare litt på ert!
Vil jo fortsatt ha svar på spørsmålet mitt!

Spørs hvor godt regulert dia2'en er. Jeg vet at det er måter å øke insulinfølsomheten på, og da vil man jo bli mindre insulinresistent. Og siden dia2 i praksis er kraftig insulinresistens, så sier logikken min at man kan spise seg frisk hvis man er heldig og holder ved kostholdet. Så lenge man ikke har ødelagt insulinfabrikken - that is. Lavere vekt gir økt insulinfølsomhet. Trening gir økt insulinfølsomhet. Og så hvis man er snill med kroppen som ikke tåler så godt karbohydrater og ikke propper i seg så mange karbohydrater, så tror jeg at insulinfølsomheten også vil øke. Men merk at den siste der er TROR.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat