|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.
Jeg har en lillebror med ADHD som hadde ett raserianfall i går og sparket meg hardt i venstre legg. Jeg kan stå på det uten at det gjør vondt i det hele tatt. Det gjør ikke vondt i det hele tatt når jeg sitter bøyer på musklene. Men når jeg går fortere enn en snegle klarer å krype, så gjør det vondt. Jeg satser på at det er en "legghøne", men det gjør litt vel vondt å gå på. Burde jeg gå til legen? Det gjorde så vondt at jeg måtte si til kollegaene mine at jeg kunne gjøre ting som ikke involverte gåing.
Sukk, nå må jeg gå heeelt ut til bilen. Det kommer jo til å ta evigheter selv om den står rett utenfor det lille bygget her.
En oppdatering. Smerten har forsvunnet fra selve leggen nå, men nå kjenner jeg det i selve ankelleddet - på utsiden. Jeg tror smerten i ankelen har vært der hele tiden egentlig, men med lynende smerter er det ikke så lett å stedfeste to steder som er nær hverandre. Men ellers det samme som før, men kan presisere at jeg får bare vondt hvis vekten kommer skrått fremmenfra (altså at foten er bak kroppen slik at ankelen er i spiss vinkel) eller hvis ankelen er vridd til sides når jeg får vekta på den. Så å gå med bittesmå steg med venstre fot først og sakte går fint. Og veldig ofte når jeg går blir jeg lei av å gå så seint, tar plutselig ett for stort skritt og så segner jeg nesten sammen i smerte... Hm... Jeg skal jo ha en ankelbeskyttelse her ett eller annet sted...?
Hvis det ikke har blitt så mye bedre i morgen tidlig ringer jeg til sjefen og spør om jeg kan jobbe hjemmefra. Hvis ikke, så blir det egenmelding. Jeg kan egentlig ikke ha hjemmekontor siden jeg jobber i en helpdesk og må egentlig ta telefoner og spankulere rundt, men jeg kan fortsatt gjøre en del nytte for meg bare jeg ikke må gå. Jeg kan fortsatt sende e-mailer.