|
Sv: Sliter litt med å opprettholde fettinntaket..
Opprinnelig lagt inn av Anna Ananas, her.
Hei!
Takk for godt svar.
Godt å høre at det ikke er helt unormalt dette..
Det er akkurat slik jeg har det. Blir litt uggen av å tenke på egg, fløte, rømme og fett kjøtt.
Litt begymret for å bruke for mye av brøderstatning, men samtidig vet jeg at dette funket veldig bra da jeg brukte dette mer.
Kan øse på med pålegg og blir mett på en mye mer behagerlig måte. ( Psykisk eller? - ikke umulig det)
Men akkurat nå tror jeg at det kan være en god løsning. For i det jeg leste ordet " knekkebrød" ble jeg veldig glad og lettet. hehe..
Bake litt da..
Hvilke knekkis er det du baker? Og hvordan oppbevarer du dem etter de er stekt?
Jeg lagde noen som ble veldig seige og myke da jeg oppbevarte de i kakeboks. Endte meg at jeg kastet alt sammen..
Takk igjen for gode ord! 
Jeg bruker "Nannas supergode knekkebrød". De er gode men den andre gang jeg lagde de så riste jeg både solsikkefrø og sesam frø i en tørr veldig varmt stekepanne først. Smaken ble helt noe annet, jeg likte de mye bedre når det hadde litt "toasted" smak. Jeg tok de ut halvveis stekt og brukte pizzacutter for å rute de. Når de var ferdig stekt og helt avkjølt la jeg de inn en brød pose men lukket den ikke tett. Bare la den ligge åpent liksom MEN for min del kan jeg ikke spise mer enn max 3 om dagen og ikke hver eneste dag Her er oppskriften (jeg brukte gr mål og ingen søtning)
200 g solsikkekjerner
1dl linfrø(50g)
1dl sesamfrø(50g
2,25 dl kli (50g
2ss fiberhusk(store toppede)
1/2 ts salt
litt søtt
5dl vann
Rør sammen deigen...la den hvile i ti min så fiberhusken får svelle... og smør utover bakepapir på to plater og rut opp med pizzahjul. (dette gjorde jeg når de var halvveis stekt - mye lettere)
Jeg fikk 32 skiver. Stek begge platene samtidig i varmluft 160g 1t 10 min..la platene bytte plass to ganger underveis.
og snu dem med forsiden inn
Jeg som elsker alt som er sprøtt!!! Er i extase 
Og ja...bare i underkant av 1 karb pr stk 

|