|
Sv: Auguststarternes tråd
Investerte i Hexebergs 'Frisk med lavkarbo' i går, og vil virkelig anbefale den ettersom det er fint å få mer info når man skal ha en slik livsstil. I tillegg inneholder den beskrivelser av utallige medisinske fordeler utover det å gå ned i vekt, som kan være gode å poengtere dersom man må 'forsvare' livsstilen sin. Det var også nyttig å lese mer om fett (som man lenge har blitt fortalt hvor 'farlig' er), og forstå spesifikt hvilken type som kan lede til hjerte- og karsykdommer (transfett, overveiende syntetisk og finnes i friterte matvarer og noe halvfabrikat i Norge).
Siden det står en hel masse om diabetes kommer jeg garantert til å ta med denne hjem til familien en gang jeg drar på besøk i høst, la dem låne den og håpe de tar hintet.. :P
Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.
Du sier noe som jeg har "fryktet".... gir ketostixen utslag når kroppen forbrenner det fettet vi spiser og??? Lurer på om det kan være det som skjer i kroppen siden jeg ikke går ned...
Det kan være flere grunner til at man ikke går ned. Hexeberg nevner høyt alkoholinntak, stress og kortison. Ellers kan kroppen havne i en fase hvor den 'vurderer' om den burde forbrenne mer fett eller spare det til en periode med matmangel, men jeg fikk inntrykk av at dette var mest vanlig om man først hadde gått ned en hel del.. Uansett er det anbefalt å fortsette som før, og står man stille over 'lengre tid' (ukesvis eller månedsvis, litt upresist :P), så anbefaler hun faktisk å spise mer karber et par uker uker så stramme inn igjen. Eller vurdere porsjonsstørrelsene sine..

|