|
Sv: Auguststarternes tråd
Opprinnelig lagt inn av hmmm, her.
Er i ketose, men tipper kroppen min lagrer ALT, siden jeg har mista matlysta...... Dritt...
Du sier noe som jeg har "fryktet".... gir ketostixen utslag når kroppen forbrenner det fettet vi spiser og??? Lurer på om det kan være det som skjer i kroppen siden jeg ikke går ned...
Jeg lager tebrød etter oppskrift fra LenaBeatrices tekaker:
Tebrød ca 6 stk
- 3 egg
- 75 gram philadelphia ost (den fete typen)
- 1/2 dl rømme/creme fraiche
- litt salt
- 1,5 ss fiberhusk
- 20 g linfrø
- 20 g sesamfrø
- 20 g solsikkekjerner
- Ca 40 – 50 g kruskakli - til røren blir tykk nok
- 1 ts bakepulver
Pisk eggene lett, bland i ost, rømme, salt og fiberhusk til en jevn røre. Ha i kruskaklien til slutt; rør i litt etter litt med inntil 40 g og la røra stå i 8-10 min. Hvis den er veldig løs ha i mer. Røra skal bli tykk nok til å kunne legges på stekeplate i runde kaker og de SKAL flyte ut litt, men ikke så mye. Ha derfor i så lite kruskakli som mulig - det er her karbene sitter.
Ha i bakepulveret helt til slutt, rett før steking. Bruk ei skjei og legg 6-8 kaker på bakepapir på stekeplata.
Stek i ca 15 min på 170 grader eller til de er gyldne
Disse har jeg liggende i fryseren, og tar opp det jeg skal ha en dag. Er jeg mye på farten legger jeg et par i en pose i veska; da har jeg alltid mat tilgjengelig hvis noe dukker opp. Det er alltid ost å få tak i rundt omkring som brukes som pålegg. Hvert brød gir ca i underkant av en kh.
|