|
Sv: Hvorfor telles ikke kalorier?
Sitat:
Det er ikke en enhetlig sannhet at alle overvektige er det fordi de spiser veldig mye!
Nei, det var ikke det jeg sa :P Jeg sa at man spiser automatisk mindre når man er på lavkarbo pga. lavere apetitt og høyere inntak av fett og protein
Sitat:
Selv spiser jeg omtrent 3 ganger så mye mat på lavkarbo som det jeg gjorde før!
Og du går ned i vekt? :O Dette høres jo veldig rart ut, du må bli megahyper og kjempevarm :P Hvor blir det av kaloriene?
Sitat:
Dette stemmer jo ikke særlig godt med hva jeg både har lest og erfart selv. Jeg må spise ganske mye mer om jeg f.eks spiser kylling fremfor fett kjøtt for å bli mett. Jeg mener også at det er satt opp i et forsøk på å "knekke koden" på hvorfor lavkarbo fungerer, og feilet. Nå må jeg samtidig si at jeg ikke husker hvor jeg hørte om forsøket og hvordan det var gjennomført, så min sterkeste indisie blir i grunn at for meg fungerer det helt motsatt.
Ja, jeg har også lest mye at fett metter veldig godt, men jeg leste en studie hvor de serverte tilfeldige personer forskjellige retter, ene hadde et høyt innhold av fett mens den andre hadde det ikke. Etter noen å 400 retter var konklusjonen rimelig klar, de som spiste måltider med høyt innhold av fett spiste flere kalorier. Det ble også gjort en rimelig stor dansk studie for noen år siden som testet dette med metthetsfølelse. De hadde en entydig konklusjon at protein rett og slett gjør deg mettere enn noe annet. Dette stemmer bra for min del, jeg blir langt mettere av å spise pølser enn bacon. Du kan jo også prøve å drikke en dl. med fett/olje og se hvor mye det metter :P For min del metter det veldig dårlig.
|