Vis enkelt innlegg
Gammel 04-09-10, 15:18   #27
Olli123
Medlem

Medlem siden: Sep 2009
Olli123 er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor telles ikke kalorier?

Jeg må telle kalorier for å gå ned. Grunnen til at man ikke skal telle kalorier på en lav-karbo diet tror jeg for det meste er et lite salgstriks for å promotere dietten. Sannheten er jo at veldig mange spiser automatisk mindre på lavkarbo og går derfor ned, det er ikke fordi man blir "immun" mot kalorier slik mange tror. Enkelte av oss må telle for å gå ned, så enkelt er det.

Det er noen triks man kan gjøre da, som nevnt tidligere å vil veldig mange automatisk spise mindre hvis de har en flaske vann stående ved siden av seg hele tiden. Det kan også være lurt å spise mer proteiner (husk at proteiner metter utrolig mye mer enn fett).

Man trenger heller ikke være så redd for å telle kaloriene. Bare å skrive opp det man spiser hver dag og hvor mye kalorier det inneholder vil for veldig mange føre til at man spiser mindre og blir mer bevisst over hva man spiser. Man trenger ikke bevisst gå inn for å spise mindre, men bare man er klar over hva man spiser vil motivere underbevisstheten til å spise mindre.

Olli123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat