Vis enkelt innlegg
Gammel 04-09-10, 15:00   #25
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor telles ikke kalorier?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg er helt uenig i påstandene over her, og også at det skal være nødvendig å tenke kalorier på lavkarbo. For egen del går jeg NED mer jo mer kalorier jeg får i meg. De RETTE kaloriene Tenk på HVA man spiser, ikke hvor mye.
Mange sier de går ned av å kutte kalorier. Og hva kutter man på først? Jo fete meieriprodukter, nøtter og andre ting med høyt kaloriinhold. Men disse er også kjente partystoppere. Jeg tør påstå at de kunne byttet disse med andrte typer fett og fortsatt gått ned. At det altså ikke er kaloriene men typen mat som endres.Jeg vet at kroppen min har levd på sparebluss i mange år, og derfor ikke vil slippe kiloene før den vet at den får næring. Men ikke hvilken som helst næring.
Dessuten, kroppen lagrer ikke fett uten insulin, og lite karbo=lite insulin= ikke fettlagring.

Og jeg er helt uenig i dine påstander!!
Husk at dette er individuelt og vil variere fra person til person. Det er viktig å få med seg alle nyanser og erfaringer fra andre, slik at man kan prøve hva som er riktig for en selv

Selv kuttet jeg de såkalte partystopperene og erstattet dette med cocosa for det skal jo være det beste ketogene fettet. Jeg holdt på med det i nesten en måned og gikk opp en halv kilo. Før dette spiset jeg helt etter boka (ketolyse) og gikk ikk ened et gram, men etter at jeg har begynt med kaloribegrensing går vekta sakte men sikkert nedover.

Så nok en gang, her er det store individuelle forskjeller ute og går og man må bare prøve seg frem - det finnes ingen fasitsvar!!!!!

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat