Vis enkelt innlegg
Gammel 04-09-10, 00:25   #19
ada-emilie
Sperret

Medlem siden: Mar 2010
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor telles ikke kalorier?

Om man er redd man ikke får i seg nok mat og derfor spiser litt for mye til hvert måltid enn strengt tatt nødvendig utfra hva kroppen har behov for vil dette ha noe å si. Jeg har selv hatt perioder hvor jeg har følt meg sårbar og ønsket å spise litt mer enn nødvendig for å unngå å føle meg svak. jeg har spist litt for mye for å beskytte meg rett og slett. Jeg fant ut at dypt i meg satt en irrasjonell redsel for å dø og det var derfor jeg var redd jeg ikke fikk nok mat. Når jeg gjennomskuet det slapp redselen taket og jeg fikk mer kontroll over matinntaket.

Det jeg egenlig ville poengtere var at man ikke trenger å telle kalorer om man følger kroppens signaler med omhu. Men om man ikke følger signalene med omhu, fordi man ikke kjenner signalene godt nok,eller ønsker å ha en oversikt over hvor mye man spiser er telling greit. MEN det viktige er at man prøver å spise slik kroppen ønsker, og ikke følger lyst, frykt, emosjoner eller hodets kontroll alene.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat