Vis enkelt innlegg
Gammel 03-09-10, 21:02   #20
Lillevoff
Medlem

Medlem siden: Sep 2009
Lillevoff er ny på veien

Sv: Ett år på ketolyse og fantastiske resultater!

Oi, her var det mye liv! Så moro!

Festina lente: Vi har hatt enkelte pauser, men aldri lenger enn to uker av gangen. Har vel hatt totalt tre slike pauser. Har også begge testet oss hos legen, så vi har fått oppbacking sånn sett. Var litt komisk da jeg glemte å si i fra om ketosen ved et annet legebesøk (matforgiftning, usj!) og de ble litt bekymret over ketoner i urinen... Men ble fort en interessant samtale ut av det, for sykepleieren hadde hørt litt om dette lavkarbo-greiene, som hun sa.

Generelt har verken jeg eller mannen hatt mageproblemer i pausene, men merker fort at vi er mer sultne og spiser mer mat enn "vanlig". Vektnedgangen stopper da også opp en god stund i etterkant, så det skal virkelig være verdt det /nødvendig før vi pauser opp.

Carisma: Problemet mitt med mye av de store størrelsene er at de er laget for en litt annen kroppsfasong enn den jeg har. Jeg er eh.. velsignet med en timeglassfigur, og syntes ikke det var så stas at de fleste overdelene var temmelig rettsydde. Bukser var alltid for store i livet hvis jeg fikk de over lårene og baken.

Helt konkret vipper jeg mellom 42 og 44 i underdeler, avhengig av butikk, og 40/42 i overdeler - og jeg veier ti kilo mer enn deg, Matglad. Kjemperart... Hvis jeg går ned 15 kg til ender jeg opp på en BMI på 23, og det syns jeg ikke er så ille mål. Med 20 kg blir BMI 21.. Men.. og det her er et STORT men... tallene er egentlig ikke så viktige. Jeg vet faktisk ikke hvordan jeg vil se ut, kanskje det holder med ti kilo? Jeg har alltid vært overvektig, så jeg kan ikke egentlig si at jeg kan sette et nøyaktig mål. Jeg tar det litt som det kommer, tenker jeg. Jeg merker jo også at det tar tid å mentalt omstille seg, så jeg stoler ikke helt på det jeg ser i speilet om dagen. Nok en grunn til å ikke egentlig bry seg om tall... Men, jeg har jo heller aldri hatt suksess med noen "slankekur" tidligere, så dette er faktisk ganske nytt for meg.. På en bra måte

Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat