Vis enkelt innlegg
Gammel 03-09-10, 13:25   #6
Thalen
Juniormedlem

Thalen sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Thalen er på en erverdig vei
Smile

Sv: Gravid og går fortsatt ned i vekt...

Jeg er gravid nå (7 uker) og fant denne tråden fordi jeg søkte og lurte litt på hva andre gjør.

Det jeg har fått forståelse av er at du kan gjerne leve etter fedon metoden, (jeg gikk også på ketolyse etter nr1), for og kontrllere vektoppgangen, men jeg har også hørt at på samme måte som når du ammer skal du absolutt ikke gå ned i vekt under svangerskapet, dette fordi det ligger giftstoffer?/kjemikalier? lagret i fettet som frigjøres i kroppen når du du går ned i vekt/fettet forsvinner. Og at disse stoffene da altså er skadelig for barnet. Jeg skal ikke love at dette stemmer 100%, det er sikkert andre her som vet bedre enn meg, men du bør i alle fall være helt sikker så du kan passe på litt

Jeg tenker og leve ala fedon og prøve og ikke gå opp så mye pr uke, sist nådde jeg 30 kilo og det var IKKE gøy, jeg orker bare ikke utsette meg for det igjen, så nå trener jeg hver dag og prøver og holde meg npoenlunde lavkarbo, men synes det er litt vanskelig og finne ut hvor mye/lite karbohydrater man bør ligge på som gravid..

Hvis du har fått et svar på det vil jeg gjerne vite det

Thalen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat