|
Sv: Hva hører du på nå? Musikktips
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Det der var ikke mye mainstream i den gjengen jeg vokste opp med Mesteparten av det oppdaga jeg ikke før en stund etter alle andre heller.
Jo, det er jo nettop det som er poenget, at disse bransjefolka ser på en som om man sa man var fra Mars hvis man ikke ser poenget i å lide seg gjennom sutringa til Band of horses for ekmpel. Eller åh, dont get me started: Sivert Høyem! Eller alle disse norske "liksom kule", som bare får omtale fordi de kjenner noen som kjenner noen. Og blir de nevt mange nok ganger å er de liksom kule. Hadde John Olav Nilsen kommet noen vei om ikke det var for gutteklubben grei? I think not!
(Hmm, var ikke det diskusjonen skulle handle om nei.... )
Haha, jeg må le. Du nevner Band of horses og Sivert Høyem. Jeg liker begge (Sivert pga stemmen mest). I alle fall, de to eksemplene er det jeg vil kalle lettfengende innafor alternativ-sjangern. Om det i det hele tatt er alternativt da. Sivert er kanskje mer pop da. Anywho, om disse to da er vanskelig for deg å svelge, så forstår jeg godt du ikke liker hipster-musikk. Men at folk reagerer, vel, dem om det. Så vidt jeg har erfart er det kun hipstere som er hipstere fordi det er kult å være hipster, som reagerer sånn. Folk som mer, tja, naturlig tilhører den mer alternative retningene, og tar musikk for det det er, ikke som noe som liksom gjør en kul, ville nok ikke reagert på det. 
|