|
Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.
Bruke ca 5 mnd på de første 22 kg, deretter brukte jeg 8 mnd på de neste 8 og har de siste 4 mnd stabilisert vekta på 87-88kg.
Var i perioden feb. 2009 - mai 2010 gjennom fase 1, 2 og 3a og tilbake til fase 1 og 2, før jeg i månedsskiftet mai/juni gikk over til generell lavkarbo (=vedlikehold)
Hadde tenkt å legge om til ketolyse, men motivasjonen var nok ikke på topp.
Men det ble i stede generell lavkarbo, uten veiing og telling av karbohydrater - men spiste bare mat med mindre enn 7g karb/100g.
Det er først nå i slutten av august at jeg igjen føler at motivasjonen til å få igang vektreduksjon virkelig er tilbake.
Og nå har jeg veid, telt og beregnet forbruk av fett, proteiner og karbohydrater - blir liksom ikke helt klok på hva som passer meg.
Der er ED veeeeeldig mye enklere - spis produktene, gå ned i vekt 
Har time hos Dr. Hetland på Fedon-klinikken i Bergen i morgen, og da skal vi diskutere mulige kostholdsløsninger for meg de neste 6 mnd.
Er forsåvidt klar for en ny runde med ED, men trivels jo veldig godt med å spise "normal" mat 
Skal også ta nye blodprøver, og resultatet av dem vil forhåpentligvis gi meg det siste dyttet til å komme skikkelig i gang - uavhengig av hvilket opplegg jeg går for.
Har jo satt opp 70kg som mål, men egentlig burde jeg ha som mål å komme ned i ca 60kg - det betyr ytterligere 27 kg 
Vi får se - jeg har i alle fall ikke tenkt å gi meg ennå 
Vanvittig flink har du vært. Skjønner at jeg har en lang vei å gå. vil ned til 70 kg sjøl Får stå på! Både du jeg og alle andre 

|